Uwaga na śrubę!
Chyba najbardziej wrażliwym na uszkodzenie elementem łódki jest śruba silnika zaburtowego. Podatność ta spowodowana jest faktem, że zanurzona jest głębiej, niż dno łodzi. Sternik powinien uważnie obserwować wskazania sonaru, który daje pogląd o głębokości akwenu na którym pływamy. Gdy wskazanie sonaru pokaże głębokość 1 metra lub mniej, wówczas najlepiej jest zmniejszyć obroty do minimum i uważnie obserwować sonar oraz otoczenie. Warto zwracać też uwagę na powierzchnię wody w pobliżu łodzi. Często zdradza ona ukryte tuż pod nią przeszkody. Ryzyko uszkodzenia śruby wzrasta na akwenach nieżeglownych, na rzekach (rzeki uregulowane kryją podwodne kamienne tamy oraz ostrogi) oraz w pobliżu brzegów. Mariny i porty zazwyczaj mają pogłębione baseny, ale podczas manewrów warto zwrócić uwagę na głębokość.
Uderzenie śruby w przeszkodę na wysokich obrotach, może skutkować jej "poszarpaniem", lub - w najgorszym wypadku - urwaniem łopat(y). Przy wolnych obrotach może się to skończyć jedynie drobnym uszkodzeniem.
Nasza barka wyposażona jest w zapasową śrubę, jednak w przypadku uszkodzenia prosimy o niepodejmowanie się jej wymiany samemu - prosimy o kontakt.
Warto zwracać uwagę na ten element łódki, nowa śruba wraz z wymianą to koszt ok. 500 złotych
Uderzenie śruby w przeszkodę na wysokich obrotach, może skutkować jej "poszarpaniem", lub - w najgorszym wypadku - urwaniem łopat(y). Przy wolnych obrotach może się to skończyć jedynie drobnym uszkodzeniem.
Nasza barka wyposażona jest w zapasową śrubę, jednak w przypadku uszkodzenia prosimy o niepodejmowanie się jej wymiany samemu - prosimy o kontakt.
Warto zwracać uwagę na ten element łódki, nowa śruba wraz z wymianą to koszt ok. 500 złotych